Mnogokrat se starši niti ne zavedajo otrokovih težav z vidom, saj se otroci redko pritožujejo nad vidom (so nerodni, se spotikajo, berejo in gledajo TV na malo razdaljo, pogosto mižikajo, si mencajo oči, jih pokrivajo, zaslonijo ali zapirajo eno oko). Težave z vidom postanejo izrazitejše v šolskem obdobju, ko so otroci izpostavljeni povečanem obsegu učenja, branja in pisanja. Zaradi slabše zaznave so počasnejši in težje sledijo v šoli, kar se lahko odraža pri nadaljnem izobraževanju.

Težave z vidom lahko opazimo tudi v zrelešem obdobju. Tu je pogosto težava zaradi nekorigirane anisometropije (razlike v dioptriji med obema očesoma več kot 2 dioptriji) v mladosti, dvojni vid, slab stereoskopski (globinski vid), vergenčne težave (težave z združevanjem/razdruževanjem slike) ali starostna slabovidnost zaradi pomanjkanja zmožnosti prilagoditve očesne lečena na različne razdalje.

Postopek pregleda zajema:

  • Določitev vidne ostrine Vsc (Lea symbols, logMar, Snellen chard)
  • Refraktivna napaka (Mohindra retinoscopy, Bruckner test, 2Winn)
  • Gibljivost zrkel – bulbomotorika (H test motilnosti)
  • Punktum proximum convergence (break, recovery)
  • Položaj in refleks zenic (Hirschberg test )
  • Cover test (orto, foria, tropia)
  • Premiki očesa (sledenje in preskoki) DEM test, NSUCO, Michingan tracking
  • Akomodacijska širina – MEM retinoscopija (lead/lag)
  • Stereo test stereo (Fly)
  • Barvni test Ishihara (near)
  • Fuzijska rezerva (fliper) 4, 6, 8 BI/BO
  • Vergence (Schober test,  Saladin card)

Po končanem pregledu se oceni dobljene rezultate in po potrebi določi ustrezno terapijo.

  • V primeru napak vidne ostrine ali refrakcijske hibe kot so kratkovidnost, daljnovidnost in astigmatizem, presbiopija, se predpiše očala.
  • V primeru drugih deficitov vida, oziroma vidne zaznave kot so vergenčne ali akomodacijske težave, škiljenje, se določi terapijo, ki zajema predpisane vaje – terapija vida za vzpostavitev pravilnega binokularnega vida.